бодил

(ноктите – изрязани, нали?)

поздравителна картичка 13

Posted by late на 19.07.2010

чувам. думите, които тихо се разливат между ребрата ми. нося живот на древна старица. обтягам сиви сухожилия, разравям дълги веранди с ясен, бял, поглед. престарели гласове попиват върху кожата ми. нямат идея птиците кога поемат правилната посока. нямат ръце клоните да посочат откъде извира животът. само къщата стърчи на един крак и танцува. полето хапе. необятно и тънко, извито и леко. напипва пулса на тялото и го полага в скута си. дълбините замират. костите хрущят. два бели гарвана напипват пулса. дълго стърчат минутите, отрязани в пазвата. езикът сочи посоката. бели са само гарваните. дъждът е короната върху главата ми. косите са пътеката. боса и тясна. куца и саката. обла и необятна. времето е измислено. страницата е прегоряла. древна. дълбока. живителна. старицата е тежка и морна. дългокрака. дългоока. дългоръка. сънят й е вретено, което пробожда пръстите ми. събужда ме. събуждам се и сънят ме поглъща изцяло. историята кълве дробовете ми. в историята друга история кълве отново моите дробове. старицата стене. мълчаливо протяга костеливите си ръце. постига тялото ми. настанява се. охлажда се. дробовете й дишат с моите. нагоре, надолу, изпълнени, празни, нагоре, нагоре до самия връх на небето. времената са пъстри сенки, които покълват от почвата. пръстта е огледало. пръстите ми пишат върху него. гърлото му е дълбоко. няма ден. няма нощ. само бели, едри зъби. гръбнакът е превит, защото историята е тежка. три черни врани закриват хоризонта. здравей, днес цялата съм слух. чувам. стъпките ти. уплахата ти. живота ти. чувам ръцете си, които ти пишат. чувам. затвори сърцето си, играта започва.

Вашият коментар

 
