бодил

(ноктите – изрязани, нали?)

„Мръсно е. Има гълъби и мрачни дворове. Хората са с бяла кожа.“

Posted by late на 08.09.2010

Вечерта Мари дойде да ме търси и ме попита дали искам да се оженя за нея. Рекох й, че ми е все едно и че бихме могли да сторим това, ако го желае. Тогава поиска да знае дали я обичам. Повторих й, както и преди, че това не значи нищо, но че без съмнение не я обичам. „Защо тогава ще се ожениш за мен?“ — каза тя. Обясних й, че това няма никакво значение, но че можем да се оженим, ако желае. Впрочем въпросите задаваше тя, а пък аз се задоволявах да казвам „да“. Тогава тя изтъкна, че женитбата е сериозно нещо. Отвърнах: „Не.“ Замълча за миг и ме погледна. После заговори. Искаше просто да знае дали бих приел същото предложение от друга жена, с която бих бил свързан по същия начин. Потвърдих: „Естествено.“ Тогава тя се зачуди дали ме обича, но аз нищо не можех да зная по тази точка. След като помълча пак, промълви, че съм странен, че без съмнение сега ме обича заради това, но че навярно един ден поради същите причини ще се отврати от мен. Тъй като не се обаждах, защото нямаше какво да добавя, тя се усмихна, хвана ме за ръка и заяви, че иска да се омъжи за мен. Отговорих й, че щом поиска, ще го направим. Тогава й разправих за предложението на шефа и Мари сподели, че би желала да види Париж. Обясних й, че някога съм живял там и тя ме попита какво представлява. Рекох й: „Мръсно е. Има гълъби и мрачни дворове. Хората са с бяла кожа.“

Из „Чужденецът“, Албер Камю, издание: 1999, ИК Фама.

2 Отговора to “„Мръсно е. Има гълъби и мрачни дворове. Хората са с бяла кожа.“”

  1. lilia said

    Не ме интересува мястото а този с когото съм.Работата си е .Тя трябва да бъде свършена възможно най-добре.Повече мисля за отношението към такъв вид въпроси.Тя знае че свободата на духа е изкусителна и трудно се разделя с нея човек , който обича този начин на живот.Но за съжаление човешкия живот е много по-кратък отколкото ни се иска.Така всеки, търсил свобода в химери се оказва излъган и ограбен от собствените си желания и мечти.

  2. late said

    Преодолях първоначалното си желание (инстинкт направо :-)) да поправя множеството грешки в този (кратък) текст (включително и липсващите разстояния между отделните изречения) – да уважим авторските права, все пак🙂 Пък и приех този пост като спам, въпреки че, вероятно, е цитат (дори и с липсващите кавички и указание за автора и текста, прилича на такъв), та –

    Lilia,

    откъде е въпросният цитат?🙂

Вашият коментар

 
