бодил

(ноктите – изрязани, нали?)

особено харесвам

Posted by late на 15.10.2010

романите на хавиер мариас. на български език са преведени: „всички души“ (ик „прозорец“, 2001), „сърце тъй бяло“ (ик „обсидиан“ 2001) и първа част от трилогията „лицето ти утре“ (ик „прозорец“ 2006). от „жанет 45“ обещават да издадат цялата трилогия, но времето, в което ще стане това, е бъдеще неопределено.

от посочените три романа, изчетох първите два – от кора до кора, и третия – до половината. съвсем умишлено и съзнателно. мисълта, че няма нищо друго преведено от мариас не ми позволи да довърша последния роман. не си спомням друг автор, който да ми е действал по този начин.

вчера обаче попаднах на роман на мариас на английски. винаги съм мислела, че на английски мариас ще е трудно четивен. поради детайлния му изказ. оказа се обаче, че не е така. текстът върви плавно, гладко, точно както и на български език. въпросният роман е: „tomorrow in the battle think on me“:

(хубава корица.)

п.п. ще мога най-после да дочета „лицето ти утре, част І“, защото вече знам, че ме очаква и следващ роман на автора, когото особено харесвам : ).

7 Отговора to “особено харесвам”

  1. и аз искам да прочета. нещо на български първо🙂

  2. late said

    : )

    с удоволствие ще ти дам „всички души“,
    „лицето ти утре“ – също.

    но – горещо препоръчвам
    между тях – „сърцето ти бяло“.😉

    извън поетичната заигравка – оказа се, че „сърце тъй бяло“ е най-трудно откриваемата мариасова книга. взимала съм я от библиотеката, както и „всички души“, която обаче – след доста време, успях да открия в една електронна книжарница, на неприлично евтина корична цена от 6 лв, при това – съвсем запазен брой – неотварян, нечетен. еуфорията ми от това откритие беше ……. неописуема😀

  3. […] сдобих се и с: : […]

  4. […] Хавиер Мариас, “Всички души” […]

  5. […] https://lateinmoon.wordpress.com/2010/10/15/%D0%BE%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%B5%D0%BD%D0%BE-%D1%85%D0%B0%D… […]

  6. N said

    Всъщност „Алтера“ го издава, не „Жанет“🙂 Освен това „За мен спомни си в утрешната битка“ наскоро излезе на български също🙂

  7. late said

    да, да, „алтера“🙂 колкото за бг издание – вж. по-горния кометар🙂

Вашият коментар

 
