бодил

(ноктите – изрязани, нали?)

„критиката загуби самочувствието,

Posted by late на 04.07.2011

че може да посочва “стойностите”.“…

„Литературната критика е вид журналистика, а каква е журналистиката – 98% осведомяващо-рекламна. Новините (особено по телевизиите) са всъщност скрити реклами на действащите политици. Рекламата навлезе дори в самата фикция – т.нар. продуктово позициониране. Измислям филм, но героите ще ядат и пият онова, за което съм сключил рекламен договор. Литературната критика също потъна в “представяния”, “анонси” и т.н. Разбира се, критиката не е изчезнала напълно, но фигурира почти единствено в малките, специализирани издания. Където пък има друг проблем – литературната ни индустрия е малка, познаваме се всички, затова и любезността надделява над критичността. Всъщност критиката загуби самочувствието, че може да посочва “стойностите”. Максималното, към което се стремим, е да помогнем на читателя да се ориентира сред информационното море. А и да покажем, че има литература и освен бестселърите.“

Бойко Пенчев

(из интервю, което може да бъде прочетено тук.)

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: